diumenge, 18 de desembre del 2011

Linzer Cookies


Avui 19 de desembre toca penjar la recepta de galetes corresponent al repte Film&Food del mes de desembre. Jo vaig participar en un intercanvi de receptes, li vaig enviar una recepta de galetes a la Cristina de Flavors to Heaven i ella em va enviar la recepta de Linzer cookies de Canelle et Vanille
Per poder respondre al repte vaig anar a Gadgets de cuina, una botiga increïble i molt perillosa (m'ho compraria tot!) a buscar un tallador de galetes. Enmig de l’immens apartat de talladors de galetes vaig trobar un tallador específic per Linzer cookies i és el que he fet servir, amb uns dibuixets de motius nadalencs, una passada...
La recepta no era gaire complicada però tot el tema d’estendre la massa i tallar-la em va costar més del que em pensava, suposo que perquè no havia fet mai galetes... Vaig seguir la recepta bastant al peu de la lletra tot i que vaig posar-hi una mica menys de mantega i no hi vaig posar els claus d'olor. Poso les quantitats en grams (a la recepta original era en cups):

60 grs ametlla molta
300 grs farina
1 cullerada de llevat Royal
80 grs de mantega
100 grs de sucre
2 llavors de cardamom triturades
una culleradeta de canyella
un polsim de sal
1 ou
Melmelada de gerds
Sucre en pols per decorar

En primer lloc es barregen l'ametlla molta, la farina, el llevat, la sal i les espècies. En un altre bol es barreja el sucre i la mantega (una mica tova), s'hi afegeix l'ou i es barreja tot bé. A aquesta barreja s'hi afegeixen els ingredients secs i es remena tot bé fins que quedi com una massa. A continuació s'estén la barreja en forma de rectangle (d'uns 3 cm de gruix) que s'embolica en paper film i es guarda a la nevera durant dues hores. 
Un consell: no comenceu a preparar les galetes a les 9 del vespre o us trobareu enfornant-les més enllà de la mitjanit...
Al cap de dues hores s'estén la massa fins que tingui una alçada aproximada de mig centímetre i es van tallant galetes amb el tallador, la meitat senceres i l'altra meitat amb un dibuixet al mig. Si no teniu el magnífic tallador de Linzer cookies, es pot fer el dibuixet amb el tap d'una ampolla o qualsevol altra cosa que us pugui ser útil. Un cop estiguin les galetes tallades, es posen al forn uns 8 minuts i es deixen refredar. Després es posa sucre en pols per sobre de les galetes amb foradet/dibuixet i es van muntant les galetes posant una capa de melmelada sobre una base i tapant-la amb una galeta coberta de sucre en pols.
El resultat és molt vistós:





















I la veritat és que van quedar molt bones!


4 comentaris:

  1. Que bones!!!! t´han quedat molt mones!! petons

    ResponElimina
  2. Aixó de fer galetes requereix de paciència i veig que tu n'has tingut molta! T'han quedat precioses i amb un pinta del tot envejable :)
    Jo ja tinc ganes de preparar-les jejeje, un peto maca!

    ResponElimina
  3. Pues para ser la primera vez que haces galletas te han quedado estupendas. Son preciosas !!!

    ResponElimina
  4. són perfectes per les dates!!!!! quina és aquesta botiga prohibitiva??? Es per no passar per davant ;) Quin perill. El problema és que només amb la foto ja he reconegut l'emplaçament

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...