dijous, 3 de novembre del 2011

Gulash de gall d'indi amb carbassa

L'endemà mateix de llegir aquesta recepta que em va arribar amb la newsletter d'Epicurious de la setmana passada vaig decidir fer-la. Es tracta de la típica recepta d'estofat de carn però en aquest cas amb gall d'indi enlloc de vedella, carbassa (una verdura que sempre penso que no fem servir prou) i un punt picant.
Vaig seguir la recepta gairebé al peu de la lletra (en aquest sentit és interessant tenir l'aplicació d'Epicurious al mòbil: és molt útil per cuinar i anar llegint la recepta sense haver d'instal·lar el portàtil a la cuina).
En primer lloc vaig posar els trossos de gall d'indi en una bossa de plàstic de congelació juntament amb una cullerada de pebre vermell picant, un parell de cullerades de pebre vermell dolç, sal i pebre i ho vaig barrejar bé. La recepta indicava que es fes servir paprika hongarès però jo vaig posar-hi una cullerada d'un pebre vermell picant que vam comprar a Istanbul fa uns anys (aquestes coses duren molt) i un parell de cullerades de pebre vermell dolç. Després vaig enrossir-lo en una cassola en què havia escalfat un rajolí d'oli d'oliva i vaig posar un parell de patates tallades a trossets i un parell de cebes tallades a juliana a la mateixa bossa on havia posat el gall d'indi on encara hi quedaven restes de pebre vermell. Ho vaig remenar una mica i ho vaig afegir a la cassola del gall d'indi. Després de deixar-ho coure uns 5 minuts, vaig afegir-hi mitja carbassa tallada a quadrets i una fulla de llorer i ho vaig cobrir amb aigua. Ho vaig tapar i ho vaig deixar bullir a foc mig al voltant d'una hora, fins que les patates ja estaven toves i la carn tendra.













El resultat va ser molt bo, la carbassa es va desfer i va crear una salseta taronja i dolça amb un punt picantet boníssima.  A més, la carn va quedar tan tendra que no semblava gall d'indi...A la recepta original ho acompanyaven amb noodles però a mi em va semblar que era posar-hi una quantitat excessiva i innecessària d'hidrats de carboni. És un plat que requereix temps però no necessita atenció i, a més, per preparar-lo només cal embrutar una cassola (i aquest també és un punt a tenir en compte...)

1 comentari:

  1. Carai!!!ha de estar molt bona, només he fet un amb vedella i ens va agradar molt!!!petons

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...