dilluns, 14 de maig del 2012

Entrepà d'hummus i amanida d'albergínia escalivada

Just a temps per fer la meva aportació d'entrepà per participar a la recepta del 15 d'aquest mes de maig... Sense proposar-m'ho ni tenir-ho planificat el sopar d'avui s'ha convertit en un entrepà ben original: havíeu menjat mai hummus amb albergínia?
Cal dir que ja tenia la meitat dels processos fets i que ha estat un entrepà fet de sobres que corrien per la nevera, si ho hagués hagut de fer partint de zero segur que no se m'hagués acudit! La setmana passada vaig fer hummus per una celebració conjunta d'aniversari (sí, sí, vaig fer anys...) que vam fer a la feina. Fer hummus és molt senzill, només cal triturar amb el túrmix un pot de cigrons cuits, un parell de cullerades de tahina, el suc de mitja llimona, una dent d'all, sal i oli d'oliva. També tenia a la nevera una albergínia escalivada i uns quants tomàquets cherry que van sobrar d'una quiche que vaig fer per la mateixa celebració d'aniversari i que no puc publicar de moment per manca de documentació gràfica...
Per fer l'amanida d'escalivada he barrejat l'albergínia amb mitja dotzena de tomàquets cherry tallats per la meitat, una mica de ceba tendra tallada a quadrets, mig gra d'all tallat molt petit, unes quantes fulles de julivert, un bon rajolí d'oli i un polsim de sal.
Per fer l'entrepà he untat mitja llesca de pa de pagès amb l'hummus, he posat l'amanida d'albergínia per sobre i ho he tapat amb l'altra meitat de la llesca de pa torrat.




















Ideal també com a canapé o per farcir un pa de pita o podem sucar l'hummus amb bastonets i acompanyar-lo amb una mica d'amanida...

6 comentaris:

  1. Arf nena, quina pinta, no? Moltes felicitats per l'aniversari... i pel super entrepà que t'has marcat, visca les improvisacions!!
    Moltes gràcies per participar!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina
  2. ummmmmmm, original i boniiiiiiissim

    ResponElimina
  3. El pa de pagès torrat és un dels meus pans preferits, amb aquest farciment ha d'estar deliciós!
    Petons

    ResponElimina
  4. Vaja, doncs felicitats amb una mica de retard! Em sembla genial que hagis trobat totes aquestes coses bones per dins la nevera. M'encanta aquest entrepà. Hauré de tastar el hummus amb l'albergínia, que em torna boja segur :)
    Moltes gràcies per participar!
    Petonets!

    ResponElimina
  5. M'encanta l'alberginia escalivada i el hummus...quin bon bocata!!!!!

    ResponElimina
  6. M´encanta!!! molt original i 100% vegetal.. el faré segur!! petons,

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...