divendres, 2 de desembre del 2011

Verat en escabetx

M'ha fet molta il·lusió guanyar el segon premi del concurs de receptes pel tupper amb aquest lluç, i haig de dir que la recepta és de la meva mare, així que el mèrit no és del tot meu, és compartit (de la meva mare per ensenyar-me-la i meu per aprendre-la, posar-la en pràctica i tenir un blog on penjar-la!).
Al mes d'agost (què lluny queda...) quan feia poc que havia començat el blog i pensava que només em llegirien familiars i amics, vaig fer unes sardines en escabetx que vaig presentar a La recepta del 15 de setembre. L'altre dia vaig comprar verat, un peix que no m'agrada gaire però com que és important que hi hagi peix blau en una dieta equilibrada (i totes aquestes coses que tots sabem però no sempre fem...) vaig decidir comprar-lo i fer-lo d'una manera fàcil i que quedés gustós i amb una mica de salseta. Com que no tenia gaire temps, vaig seguir la recepta de les sardines però amb el verat i, perquè no hagueu d'anar a buscar les sardines de l'agost, l'explicaré en un moment.
 En primer lloc salem les rodanxes de verat i les passem per farina, les fregim en una paella amb oli d'oliva i les reservem. Al mateix oli posem un gra d'all sencer, una ceba tallada a juliana i una pastanaga a rodanxes i deixem que es coguin una mica amb una fulla de llorer. A continuació posem una cullerada de pebre vermell i un polsim de pebre negre, li donem unes quantes voltes i li posem un bon raig de vinagre i una mica d'aigua perque hi hagi més suquet i ja ho tindrem llest:



















Per sopar, acompanyat d'una llesca de pa amb tomàquet és boníssim, o com a segon plat i fins i tot pel tupper!


2 comentaris:

  1. Es veritat!! moltes felicitats pel premi!!! i la teva mare deu estar molt conetenta també!!!el verat m´agrada molt, encara que el compro poquet....petonets!

    ResponElimina
  2. Felicitats pel premi!
    I m'alegro que continuis amb el tema de l'escabetx, un cop vaig provar el verat escabetxat i el vaig trobar ben bo!
    Petons
    Sandra

    ResponElimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...